dilluns, 9 de novembre del 2009

Pràctica Google Docs.

El meu grup format per : Mireia Palomo, Elena Juncà, Mireia Garcia, Marta Rodero, Raquel Fernández, Patricia Álvarez i jo mateix hem fet la següent pràctica de Google Docs :
  • Crear un document de text, aquest document el comença a realitzar una persona del grup i convida a la resta del grup a participar-hi. D'aquesta manera només la primera vegada s'haurà de posar les direccions de mail de les persones implicades, cada cop que un modifiqui el document els arribarà a la resta.
  • Crear una presentació, aquesta presentació, igual que el document, el comença una persona i convida a la resta. Els canvis que realitzem també els veurà cada persona del grup. Hi ha la possibilitat de anar crear l'arxiu i a la vegada començar un diàleg amb les persones que participen, una mena de xat.
  • Crear un formulari, s'ha creat un formulari amb unes preguntes determinades i aquest igual que la resta d'arxius tenim accés tots els del grup. També hi ha la possibilitat que només el comenci un del grup i els altres només puguin veure l'informació no modificar-la.
  • Paral·lelament a aquest formulari es crea un full de càlcul, amb els resultats de l'enquesta que podem accedir tots o només un, segons creiem oportú.
Els documents de texts de Google Docs serien semblants als wikis, un document que crea una persona i el comparteix amb la resta de grup. D'aquesta manera al realitzar un treball col·laboratiu tindrem només un arxiu i evitem haver d' enviar mails a cada persona. Tots podem accedir a la informació al moment i els canvis seran desats i notificats a tota la resta del grup.
Les presentacions, tot i que hi han menys possibilitats de creació que amb un powerpoint normal, són prou completes i el gran avantatge seria que podem compartir-las online i al moment que s'està creant. L'opció del xat, seria molt interessant per poder crear la presentació sota la mirada de tots i poder evitar futures correccions. Tots participem al moment i tots modifiquem al moment.
L'opció del formulari potser seria més difícil d'ubicar. No veiem tant clar a quin moment ens farà falta a nosaltres crear un formulari. Però és un eina més que coneixem i si cal podrem fer servir al moment adequat. El full de càlcul es crearia automàticament a la creació del formulari, la seva utilització encara seria més difícil d'ubicar. Tenim coneixement d'ella i farem servir si cal.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada