dissabte, 5 de desembre de 2009

El llenguatge audiovisual

Vam parlar a classe sobre els diferents vídeos educatius que podem treballar.
Estaria un primer grup que serien els vídeo-lliçons. Aquest grup estaria més enfocat cap una visualització particular o en petits grups. Seria el vídeo que aprens o treus les conclusions a la vegada que el mirem. En lloc que parli el professor aquest pot ser substituït algun moment per un vídeo.
L'altre gran grup seria el vídeo-motivador. Aquest estaria dissenyat per poder fer un col·loqui o posada en comú una vegada acabat de veure. Ha de motivar a l'alumne a buscar i informar-se sobre allò que acaba de veure. Per visionar en grup. Les conclusions les treure'm després al col·loqui.
En tots dos casos és molt important que el professor abans de fer veure al grup qualsevol vídeo hagi estat ell que ha comprovat que aquest reuneix les condicions tècniques adequades per una bona visualització, so , imatges ... i a la vegada triï molt bé el lloc on es veurà. Que l'aula sigui l'adequada, la pantalla tingui la grandària correcta pel nombre d'alumnes que la veuran, etc.
Hem practicat amb el Windows Movie Marker. Tot i que no és dels programes més complerts que existeixen per l'edició de vídeos reuneix uns mínims que per començar la ens estan bé.
A continuació poder veure el meu vídeo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada