dilluns, 21 de desembre de 2009

Competències digitals dels mestres

Com bé hem parlat en altres entrades el món educatiu està canviant, vivint l'era del web 2.0. A més a més nosaltres serem testimonis directes d'aquests canvis. Hem vist com desapareixien manuals, enciclopèdies com fins ara estaven acostumats. Segurament veurem la fi del llibre de tota la vida. Per desgràcia meva.
Això com futurs mestres ens obliga a evolucionar i ser partícips directes d'aquests canvis, segur que a millor, no podem pensar allò de "qualsevol temps passat va ser millor".
Personalment i professional ens obliga a assolir unes competències que estan reflexades per exemple en aquests documents, un seria Normes UNESCO sobre Competències en TIC per a Docents i altre seria Normes ISTE .
En aquests documents trobem competències que nosaltres ja hem treballat a classe com :
  • "Promueven, apoyan y modelan tanto el pensamiento creativo e innovador como la inventiva", nosaltres per exemples hem treballat amb Jclic.
  • "Comprometen a los estudiantes en la exploración de temas del mundo real y en la solución de problemas auténticos con el uso de recursos y herramienta digitales", nosaltres hem vist com ens podem configurar la pàgina d'inici iGoogle i allà de manera fàcil veure les notícies de diferents diaris i així està informats.
  • "Promueven la reflexión de los estudiantes usando herramientas colaborativas para evidenciar y clarificar su comprensión de conceptos y sus procesos de pensamiento, planificación y creación", hem treballat amb un bloc. Ens hem d'expressar d'una manera clara, allò que escrivint ho hem de fer entendre a tothom que ho llegeixi.
  • "Modelan la construcción colaborativa del conocimiento comprometiéndose en el aprendizaje con estudiantes, colegas y otros en ambientes presenciales y virtuales", hem vist com crear blogosfera, participar al Viquipèdia, Google Docs, wikis.
Això entre d'altres coses com l'us dels Youtube, blogs pels col·legis on poden arribar informacions als pares, alumnes i diferents docents, diferents programes de tractament de sons o imatges, que de ben segur promouran l'aprenentatge i la creativitat dels alumnes, les normes que cal seguir alhora de citar els autors reals de la informació que podem crear a la web, com podem entendre'ns amb gent de diferents llengües fent servir els traductors.
Això ens ha de fer reflexionar i aprofitar tot el ventall d'eines que en aquests moments disposem per fer-nos uns bons professors d'una era digital diferent a la viscuda fins ara.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada