dimecres, 7 d’octubre del 2009

Contes i fracassos escolars

Al seminari del dia 6 d´Octubre vam començar a explicar contes.Uff sembla fàcil però no ho és , has de tenir pràctica, com tot.És important fer canvis al to de veu, així podrem captar l´atenció dels menuts, no explicar contes massa llargs, intentar fer servir elements exteriors que ens ajudin , música, titelles..
Tot i això segur que ens posarem nerviosos.Podem fer una bona respiració , asseure´ns amb una posició còmoda, tocant amb els peus a terra com si fos el nostre ancoratge, aquestes coses ens poden ajudar a fer-ho millor.Segur que n´aprendrem més.
També es va comentar l´article de Celeste López , "El fracaso escolar viene de casa", publicat a La Vanguardia el dia 23 de Setembre de 2009.
Només llegint el titular jo dic que no, una vegada llegit veus que explica una altra cosa.Ens diu que a casa la figura de la mare te més pes que la del pare.És una realitat a la majoria d´hogars , molt al meu pesar.També comenta que famílies amb més estudis baixa el nivell de fracassos.Ajuda i molt l´ambient que hi hagi a casa, llibres , buscar coses a internet , cultura.
D´altra part tinc clar que per la bona educació dels meus fills s´ha de crear un triangle que no es pot trencar, format per : Escola-fills-pares, molt important anar tots a una.
Si fracassa algú, fracassa el meu fill.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada