dijous, 10 de desembre del 2009

Seminari 10-12-09

Avui a seminari ens han passat una autoavaluació que haurem de fer del seminari que ja acabem. Serà una pràctica molt freqüent al llarg de la nostra carrera. Hem d'aprendre a avaluar i molt més important hem d'aprendre dels nostres errors i fer autocrítica, ens queden moltes coses per millorar, per això estem aquí, per aprendre.
Després cadascú de nosaltres ha portat una notícia dels diaris que ha trobat prou interessant. la veritat que hem tingut un ventall molt ampli de notícies, s'ha de tenir punts de vista diversos d'una mateixa informació i sobre tot molta informació diferent.
Per exemple la Sílvia ens ha parlat que les universitats públiques reclamen una sèrie de quantitats econòmiques al govern que els deuen. Hem parlat de la funció dels impostos que paguem. Un tema que a vegades no ens adonem que costa una radiografia, una intervenció quirúrgica, l'educació de totes les persones. Creiem que els hospitals, col·legis, universitats, etc han d'estar i ja està.
Mireia ens comentava que hauran portàtils per dos cents instituts. Catalunya està al capdavant de les diferents autonomies en noves tecnologies. La nova era del web 2.0 està aquí i és una realitat. Però encara cueja la manera de fer i d'estudiar de tota la vida. D'entrada tot el que és nou sempre ens consta una mica d'acceptar i fer-los nostre el dia a dia. Parlàvem per exemple l'us d'enciclopèdies físiques o virtuals. No és qüestió de dir si una o altra és millor, per sort tenim l'oportunitat de poder treballar amb dos sistemes diferents, hem de ser prou espavilats i treure el màxim profit d'això. Les noves tecnologies avancen i no ens hem de quedar enrederits.
L'Anna i l'Elena ens han portat dos notícies semblants les vacances del mes de Febrer. Ha quedat clar que les actuals vacances d'estiu són massa llargues i no aporten cap benefici als estudiants. Actualment al món laboral no està contemplat fer-hi vacances al febrer, veurem com ho faran les famílies per solucionar el tema, bàsicament són els pares qui tenen els problemes. Potser es podria fer com està actualment però el mes de Juliol que segui obligatori fer activitats diferents, però al col·legi, no tant lectives i més lúdiques. Difícil solució per aquest tema.
La Natàlia ens ha parlat de les aules que hi han per als nouvinguts per poder fer-los començar amb un grup que puguin aprendre alguna cosa, no només passar les hores sense entendre res. Passar una temporada amb una educació més personalitzada.
Esther ens ha comentat com Espanya suspèn tots els objectius que en matèria d'educació marca la Comunitat Europea. Els alts índex d'abandonament d'estudis que hi ha actualment i com molts joves i no tant joves llegeixen però no entenen allò que han llegit. Comentàvem que "Espanya somos un país de pandereta ". Trist però cert.
Anna explicava que l'etapa de 0-3 anys l'educació emocional determinarà l'èxit futur del infant. Un nen amb bona autoestima te més possibilitats de triomf al llarg de la seva vida. Hem d'acceptar i creure que les llars d'infants poden ser i són molt bones educadores.
La Raquel ens ha explicat, indignada, com volen aprovar que fent un FP de Grau Mig puguis tenir accés a fer un Batxillerat d'una any només en comptes dels dos actuals. Aquesta notícia aniria lligada al fet que també estem a la cua de universitaris. Baixen el nivell per què a una estadística sorti que en un futur pugen els universitaris. Canvien qualitat per quantitat.
La Mireia ens parlava de com es vol fer que els directors dels col·legis tinguin més autoritat per poder sancionar las mestres i poder una tria dels docents que volen als seus claustres. Aquests directors hauran d'estar formats per aquestes tasques. Sempre que sigui per millorar el nivell dels professors pot ser una mesura encertada. No per aprovar una oposició ja no has de millorar i formar-te.
I jo he parlat de com els pares d'homosexuals demanen que es formin als professors sobre aquest delicat tema,aquí podeu llegir la notícia sencera. Parlem que tots som molt tolerants i veiem que un de cada quatre escolars pensa que l'homosexualitat és una malaltia. Aquesta és la trista realitat i com futurs educadors hem de lluitar i formar per la igualtat, el respecte i la tolerància.
Amb aquesta pràctica a seminari hem vist com d'una mateixa informació , dintre d'un grup reduït sortien diferents punts de vista i dels quals podien parlar i reflexionar i per què no canviar el nostre parer.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada