dissabte, 31 d’octubre del 2009

Pràctica blocosfera.

El meu grup format per: Mireia Garcia, Elena Juncà, Ana Porcar, Mireia Palomo, Elisa Capellades i jo mateix, vam crea un blog i vam parlar sobre TIC i TAC.
Navegant per la web, ens hem trobat amb notícies relacionades amb aquests temes i després cadascú ha penjat al nostre blog aquelles que interessàvem més. D'aquesta manera hem començat a crear una petita blocosfera fem comentaris a les notícies tant de forma individual com de manera particular.
Les meves aportacions a aquesta pràctica han estat les següents:
  • Crear el compte gmail : practicatictac@gmail.com
  • Participar a la creació del nostre blog , aquí penjarem les notícies que trobem interessants, farem els nostres comentaris, citarem els enllaços als hem comentat alguna cosa.
  • Fer una primera entrada de Benvinguda.
  • Faig un comentari a l'entrada que fa Ana Porcar sobre les pissarres digitals, no tot és bonic amb aquestes pissarres, hi han detalls que s'han de cuidar. També afegeixo un enllaç de la Valèria Galiana , al qual ens explica el funcionament de les PDI. Al mateix blog de la Valèria també comento que parlem de la seva notícia al nostre blog.
  • Fer l'entrada sobre el wiki del qual ens parla el blog La mirada pedagógica . Creat per Boris Mir, Celestino Arteta, Ismael Peña, Jordi Adell, Víctor Cuevas, Guillermo Lutzky, Xavier Rosell i Anna Garcia. Un lloc on tots podem participar i dir la nostra. Fet per compartir experiències i aprendre entre tots. Ens conviden a participar-hi.
  • Elena Juncà ha fet una entrada sobre l'acomiadament d'un professor per fer servir únicament el bloc a l'aula. Al bloc Aulablog comenten la notícia i afegeixen la carta de comiat presentada al professor. Faig un comentari sobre aquesta impactant notícia posicionant-me en contra del acomiadament i comentant-los que al nostre bloc hem fet referència a la notícia.
  • Fer l'entrada sobre les tecnologies ajuden a escriure millor. Curiosa notícia que fa referència Xavier Rosell al seu blog Competència Tic. Enrique Dans ens explica com ajuden els SMS, xats , mails .... a poder escriure millor.
  • Fer l'entrada sobre l'article de Lourdes Piqué que ens parla de com les matemàtiques poden ser més divertides fent-les amb ordinadors personals. Fent referència a la mateixa entrada al comentari que fa Elena Juncà al seu blog sobre l'entrevista feta per Karma Peiró a Francesc Colomer.
Amb aquests comentaris junt amb els de les meves companyes hem intentat crear una petita blocosfera sobre un tema determinat , aquest cas TIC i TAC.
Ha estat una feina molt curiosa, pots estar amb molta gent en contacte i poden compartir gustos, aficions o parlant de feina d'una manera entretinguda i molt àgil. Saps on anar-hi a compartir informació i saps on trobaràs segur gent amb ganes de compartir-la.
Realment era un tema que desconeixia però que he trobat molt interessant.

diumenge, 25 d’octubre del 2009

Pràctica tractament de so amb Audacity

Audacity és un programa lliure de retoc de so.Podem descarregar-lo d'aquí.Per fer la pràctica hem seguit els següents passos.
Obrim programa Audacity => Fitxer => Obre => Busquem l'arxiu a retocar => Una vegada el tenim obert ja podem començar a fer els retocs desitjats.
En aquest cas hem fet silenci a una part de la cançó => Genera => Amb el botó esquerre del ratolí seleccionem la part de la cançó que volem silenciar => Silenci => D'acord =>Veiem la part que hem silenciat.Ara ja podem exportar la nostra cançó .Cal dir que el programa crea un arxiu d'un format propi,per exportar amb mp3 fem :
Fitxer => Exporta mp3.
Quan fem el silenci cal fer també amb Efecte =>Cross fade in / Cross fade out , les entrades i sortides de la cançó, per que no sigui tant sec, aquí podem generar un missatge si ho creiem oportú.
Si tenim un micròfon connectat,clicant el botó vermell d'enregistrament podem generar-nos els nostres missatges.Veurem que ens creu una pista nova, que podem copiar i enganxar fer-la coincidir amb els nostres silencis a la cançó.
La cançó amb la qual he fet la pràctica és de Joaquin Sabina

divendres, 23 d’octubre del 2009

Una de nosaltres

Era meitat de setembre i molts anàvem perduts, començàvem la universitat , una nova etapa a la nostra vida , il·lussionant.
Els primers dies eren de reconeixement entre nosaltres, com vestíem, com parlàvem, com érem, que transmetíem.
Ella ja havia viscut aquesta situació, té un altra carrera feta. Semblava la més veterana de tots.
Tranquil·litat i saber estar, dos coses aparentment senzilles però molt difícil d'aconseguir algunes vegades, això és el que notaves quan la veies.
Té un parlar pausat i coherent, es pot parlar amb ella de molts i diferents temes i l'hi veus ganes de compartir-los amb tothom. Sempre té una bona paraula i un somriure per tots. Ajuda a qui se'l demana i moltes vegades no cal , s'ofereix ella oportunament.
Mirant-la només per fora, veiem una noia ben vestida i preocupada pel seu aspecte. Una manera de vestir amb un toc de formalitat però sense abusar. Dient com és ella.
Coneixent-la una mica, veus que és amiga dels seus amics, simpàtica i riallera, amb un punt de maduresa potser un xic més elevat que molts de nosaltres, però parlant amb ella trenques totalment aquesta possible imatge de massa seriosa que pots fer-te a un principi.
És d'aquelles persones que sempre fan pinya a un grup i que es nota quan no hi són.
Una bona persona a més d'un bona companya de classe.


La coneixeu ????? ......

dimecres, 21 d’octubre del 2009

Pràctica tractament d'imatges amb GIMP

Hem començat a fer servir el programa de retoc d'imatges GIMP.Cal remarcar que aquest programa és lliure i que pot estar en català.
Veurem alguns exemples pràctics de les moltes opcions que hi han.



Aquesta seria la nostra imatge "original" treballarem amb ella per fer les pràctiques de classe.
Té una grandaria de 1600 x 1200 píxels.
Pesa 472 Kb.



Aquesta seria la mateixa imatge però escalada.
Té una grandaria de 450 x 338 píxels.
Pesa 56 Kb.
Podem veure que per colocar-la al blog ja ens hi serveix i ens ocupa bastant menys espai.
Per escalar fem els següents passos:
Obrim el programa GIMP=> Fitxer =>Obre => Obrim la imatge desitjada => Imatge =>Escala la imatge =>Modifiquem l'amplada i l'alçada =>Escala => Fitxer => Anomena i desa => Busquem la carpeta on volem desar la imatge,posem el nom => Desa => Una qualitat entre 90-100 ja està bé => Desa.
Ja tenim la nostra imatge escalada.



Aquesta imatge podem veure que és un fragment de l'original.
Hem fet els següents passos:
Obrim el programa GIMP=> Fitxer =>Obre => Obrim la imatge desitjada => Al menú que ens surt anomenat "caixa d'eines" busquem l'eina escapça => Amb el botó esquerra del ratolí marquem el requadre per on volem retallar => Cliquem amb el botó esquerra del ratolí al mig de la imatge retallada => Fitxer => Anomena i desa => Busquem la carpeta on volem desar la imatge,posem el nom => Desa => Una qualitat entre 90-100 ja està bé => Desa.
Ja tenim la nostra imatge retallada.



A aquesta imatge podem veure que el pijama de l'Anna no té nino com a la imatge original.
L'hem tret seguin els següents passos:
Obrim el programa GIMP=> Fitxer =>Obre => Obrim la imatge desitjada => Al menú que ens surt anomenat "caixa d'eines" busquem l'eina ampliació i fem un zoom sobre la zona que volem amagar => Cliquem l'eina clona => Amb Crtl clicat col·loquem l'estrella a la zona de la qual volem copiar => Amb Crtl clicat veiem que pintem, de fet clonem de la mateixa zona on hem col·locat la rodona => Amaguem tota la zona desitjada => Fitxer => Anomena i desa => Busquem la carpeta on volem desar la imatge,posem el nom => Desa => Una qualitat entre 90-100 ja està bé => Desa.
Ja tenim la nostra imatge retocada.
Les fotografies són meves, dels meus fills.

Seminari

Ahir al seminari vam començar amb el conte de La rateta presumida , explicat per Maria Rodriguez.Bonic conte i amb un final diferent al que coneixem la majoria....el gat que es casa amb la rateta no se la menja , és vegetarià !!!!!
Després continuàvem amb el comentari del llibre Educació i vida quotidiana de l'Eulàlia Bosch.
Ens a agradat el llibre a quasi tots , trobem per exemple que hi han moltes , potser masses cites, però en general agrada.Cadascú explicava les dos històries que havia comentat i els motius.
Jo personalment vaig fer referència a "Protecció i autonomia" i "Metge o actor".

diumenge, 18 d’octubre del 2009

La tecnologia fa que els nens escriguin millor

Mirant el blog Competència TIC de Xavier Rosell, surt una nota de l'Enrique Dans on al seu blog explica com la tecnologia ajuda a escriure millor.
Curiosa dada ja que molts pensàvem tot el contrari.Parla d'un estudi que s'ha fet durant cinc anys al qual han fet servir tota mena d'escrits:SMS, xarrades a xats,mails...ens diu que ara els nens estan molt acostumats a escriure per molta gent aprofitant les diferents possibilitats que donen les noves tecnologies , cosa que fa que els ajudi a millorar l'escriptura.
Val la pena llegir-ho.

dissabte, 17 d’octubre del 2009

E-book.

S'apropa el nadal .....
Sembla que ja tenim aquí els llançaments definitius dels E-books,l'explica Francesc Bracero i Manel Haro al seu reportatge E-BOOK El gran salto a La Vanguardia,triunfaran ? Això ja depèn una mica de tots.Ja fa temps que es parla si arribarà el moment que el format digital desbancarà al escrit, ja vaig donar al meu punt de vista al blog d'Elisa Capellades on parlava de Premsa escrita versus premsa digital.
Aquest format presenta indubtables beneficis ,pots portar molts llibres sense haver de carregar físicament amb ells, però com bé diu Antonia Kerrigan "..no hay como el placer de tener un libro entre las manos".Màrius Carold afegeix " la relación con los libros es afectiva".

divendres, 16 d’octubre del 2009

Educació Física


Avui a la classe d'Educació Física, com exercicis pràctics hem treballat l'aspecte de la tonicitat.Els nens no controlen la seva força , per això es veuen fenomenals queixalades, xuclets , cops de peus que no sembla els hagi fet un nen petit.Tot s'ha d'aprendre i a controlar la força també.
Com exercicis hem fet:

  • Primer s'ha fet un exercici fent paquets de cinc persones,hem jugat al tren.Formàvem una fila les cinc persones ,havien d'anar cantant fins l'altre part de la pista i tornar, després s'havia de formar la fila o tren igual com estava abans.Es treball la fixació , podem canviar al maquinista de lloc, s'ha de trobar un punt de referència.
  • Després hem fet una mòmia amb una companya.Amb paper de vàter l'hem enrotllat literalment, tota tapada.Controlàvem la força per no trencar el paper.
  • Més tard hem fet alguns llocs amb globus, toca caps , genolls , culs.....Amb parelles aguantant amb el cap, l'espatlla, cul , havien d'anar fins l'altre part de la pista.Ens hem fet massatges amb els globus.

dimecres, 14 d’octubre del 2009

Acomiadat un professor per fer servir el blog....

Després de llegir l'article escrit per E.Azumendi al diari ElPais , el passat 01/10/2009 sobre l'acomiadament d'un professor per utilitzar el blog a classe fas cara de que m'he perdut ?No trobo lògic que per un costat estem intentant ,les notícies als diaris així ho deien , introduir els portàtils i les noves tecnologies al sistema d'estudi i per altre costat trobem notícies d'aquestes.
La notícia és esgarrifosa, segur que la direcció d'aquest col·legi tindria ganes de fer-lo fora i han pensat que al·legant aquest motiu tindrien prou.
Totalment en desacord amb aquest acomiadament i per el motiu encara més.
Al blog que fem a la pràctica de blogosfera ho citem i hi han més enllaços.

divendres, 9 d’octubre del 2009

Delicious

Hem parlat a classe sobre del.icio.us .És un sistema que ens permet emmagatzemar les nostres pàgines sense fer servir el tradicional "favoritos".Això ens permet accedir des de qualsevol ordinador, no només des de al nostre PC a casa.Aquí tenim una guia completa per començar, feta per aula catedra digital.
Podeu veure el meu perfil delicious aquí .

dimecres, 7 d’octubre del 2009

Ho fem malament

Es evident, ho estem fent malament.Rosa Cañadell ens ho explica d'una manera bastant raonada al Diari digital de Catalunya.
Tenim feina per fer, pares , alumnes , futurs professors...tots plegats hem d'aconseguir-ho.
Això ja està passant , qualsevol de nosaltres a patit o a vist un cas com aquest ,veritat ?

Contes i fracassos escolars

Al seminari del dia 6 d´Octubre vam començar a explicar contes.Uff sembla fàcil però no ho és , has de tenir pràctica, com tot.És important fer canvis al to de veu, així podrem captar l´atenció dels menuts, no explicar contes massa llargs, intentar fer servir elements exteriors que ens ajudin , música, titelles..
Tot i això segur que ens posarem nerviosos.Podem fer una bona respiració , asseure´ns amb una posició còmoda, tocant amb els peus a terra com si fos el nostre ancoratge, aquestes coses ens poden ajudar a fer-ho millor.Segur que n´aprendrem més.
També es va comentar l´article de Celeste López , "El fracaso escolar viene de casa", publicat a La Vanguardia el dia 23 de Setembre de 2009.
Només llegint el titular jo dic que no, una vegada llegit veus que explica una altra cosa.Ens diu que a casa la figura de la mare te més pes que la del pare.És una realitat a la majoria d´hogars , molt al meu pesar.També comenta que famílies amb més estudis baixa el nivell de fracassos.Ajuda i molt l´ambient que hi hagi a casa, llibres , buscar coses a internet , cultura.
D´altra part tinc clar que per la bona educació dels meus fills s´ha de crear un triangle que no es pot trencar, format per : Escola-fills-pares, molt important anar tots a una.
Si fracassa algú, fracassa el meu fill.

diumenge, 4 d’octubre del 2009

Arribarem o ja estem ?


"Si tienes alguna queja ,envíame un e-mail y ya veremos qué se puede hacer"




Simpàtic dibuix de Jordi Labanda publicat avui al Magazine de La Vanguardia.
On és el problema , el pare,la falta de diàleg, les noves tecnologies ? Ara riem, però a mi com a pare hem fa por arribar a un cas com aquest....

dissabte, 3 d’octubre del 2009

Els primers resultats

Maite Gutiérrez publica avui a La Vanguardia l´article Tiempo al portátil.
Ja portem uns dies que alguns alumnes han començat a fer sevir els portàtils a les aules, la idea sembla que els agrada , motiva més. Els professors detecten que fan més exercicis ens menys temps, no han de copiar tant. Encara queda molt camí per fer, tots s´han de familiaritzar amb els nous recursos però es agradable llegir notícies com aquestes al cap i a la fi tots estem perquè els alumnes millorin tot el que puguin , o no ?